Kvalifikacijos tobulinimo kursai Venecijoje

Nuo spalio 26 d. iki lapkričio 2 d. Venecijoje (Italija) vyko kvalifikacijos tobulinimo kursai „Teaching and learning through art“, kuriuose dalyvavo gimnazijos dailės mokytoja ekspertė Loreta Narušienė ir dailės mokytoja metodininkė Gitana Kaltanienė. Tai vienas iš trijų gimnazijos vykdomo programos Erasmus+ K122 projekto „Komunikavimo kompetencijų ugdymas“ mobilumų, skirtų mokytojų kvalifikacijai kelti. Mokymuose taip pat dalyvavo kolegos iš Suomijos, Danijos, Airijos, Austrijos, Vokietijos.

Pirmasis dalyvių susitikimas vyko Akademijos galerijoje (Gallerie dell‘Accademia), kur laukė koordinatorius Alan Rogers ir gidas. Šiuo metu Akademijos galerija yra didžiausias venecijietiškos dailės muziejus. Jame reprezentuojami pagrindiniai Venecijos dailės mokyklos meistrai: Ticianas, Džordžonė, Džovanis Belinis, Paolas Veronezė. Stebėdami klasikinius kūrinius, kursų dalyviai ne tik gilino žinias apie menininkų technikas, stilius ir istorinius kontekstus, bet ir galėjo suvokti, kaip meno tradicijos vystėsi per amžius, atrasti meną kaip istorinio ir socialinio konteksto dalį.

Susitikimo dieną vyko susipažinimo veiklos, buvo aptarta programos struktūra.

Kursų metu buvo pristatyti ir aptarti mokymo ir mokymosi menu pagrįsti metodai bei teorija, įrankiai ir praktikos, skatinančios patirtį, tyrimus ir apmąstymus. Taip pat susitikome su menininke Sophe Fransa, kuri papasakojo apie savo kūrybinį kelią.

Nemaža laiko dalis buvo skirta Venecijos bienalės (La Biennale di Venezia) apžvalgai. Tai vienas svarbiausių meno renginių pasaulyje. Šių metų tema „Užsieniečiai visur“. Bienalė leido stebėti pasaulinio lygio šiuolaikinį meną, susipažinti su naujausiomis meno tendencijomis, aptarti menininkų išraiškas, kurios yra provokuojančios, aktualios socialinėmis ir politinėmis temomis. Tai galimybė pamatyti ir aptarti šiuolaikinio meno koncepcijas, atkreipti dėmesį į interaktyvias instaliacijas, skaitmeninį meną, kurie plečia meno ribas ir kuria naujas suvokimo formas.

Patirtis stebint meną buvo unikali ir įkvepianti. Galėjome gilinti savo žinias apie meno istoriją, patirti tiesioginį ryšį su pasaulinio lygio kūriniais bei menininkų kūrybos procesais.

Stebėdami ir aptardami meno reiškinius, kursų dalyviai kūrė koliažus, objektus, spalvines improvizacijas ir meninio ugdymo projektus, kuriuos aptarė pristatymuose. Mokantis ir mokant menu galima sukurti įkvepiančias pamokas, kurios skatins mokinius žvelgti į meną kaip gyvą, besikeičiantį ir visada aktualų reiškinį.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas