Mokytojų patirtys Berlyne: muziejų kelias į patyriminį mokymąsi
- Paskelbė : Administratorius
- Paskelbta: 2025-08-27
- Kategorija: Projektinė veikla
Rugpjūčio 18–23 d. dailės mokytoja ekspertė Loreta Narušienė ir dailės mokytoja metodininkė Gitana Kaltanienė dalyvavo tarptautiniuose „Europass Teacher Academy“ kursuose „Berlyno muziejai: patyriminio mokymosi kelias“. Tai pirmasis naujojo programos Erasmus+ KA122 projekto „Kūrybos tiltai“ mobilumas. Projektas prasidėjo 2025 m. rugpjūčio 3 d. ir truks 18 mėnesių. Jo tikslas – pagilinti žinias apie šiuolaikinį vizualųjį meną ir jo taikymą ugdyme, ypatingą dėmesį skiriant ekologiniam, įtraukiajam ir skaitmeniniam menui.
Patirtys kursų metu
Kursai suteikė galimybę gilintis į muziejų edukacijos metodikas, patirti patyriminio mokymosi galimybes ir susipažinti su kolegomis iš Ispanijos, Italijos, Slovakijos bei Vengrijos. Visi dalyviai pristatė savo ugdymo įstaigas, pasidalijo patirtimi ir supažindino kolegas su savo šalių švietimo praktika.
Savaitės metu mokytojos lankėsi įvairiose Berlyno kultūros ir istorijos erdvėse:
Humboldt Forum – daugiausia dėmesio skirta daugiakultūriškumo temoms ir edukacinių ekspozicijų galimybėms. Čia eksponuoti istorijos, kultūros ir meno objektai iš įvairių pasaulio regionų, skatinantys interaktyviai patirti kultūros vertybes.
Gyvos miesto ekskursijos – Brandenburgo vartai, Holokausto aukų memorialas, Hitlerio bunkerio vieta – padėjo pajusti istorijos svarbą ir skatino pilietinę sąmonę.
DDR muziejus ir Tränenpalast (Ašarų rūmai) pristatė padalinto miesto istoriją, kasdienybę ir žmogaus teisių tematiką.
Neue Nationalgalerie – mokytojos dalyvavo specialioje edukacinėje programoje, tyrinėjo XX a. meną: Yoko Ono „Dream Together“, Fujiko Nakaya rūko skulptūras, Lygia Clark darbus. Tai suteikė progą diskutuoti apie meną kaip socialinės kritikos priemonę bei taikyti vizualinio mąstymo strategijas.
Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart – pažintis su šiuolaikinio meno kūriniais (Klara Hosnedlová „Embrace“, Toyin Ojih Odutola tapyba, Delcy Morelos instaliacija „Madre“). Analizuotos kūrybos, interpretacijos ir kritinio mąstymo galimybės.
Futurium muziejus – akcentuotas kūrybiškumas, problemų sprendimas, tvarumas ir ateities technologijos. Praktinės užduotys skatino kritinį mąstymą ir kūrybinį požiūrį.
Bundestag – susipažinta su demokratijos ir pilietiškumo temomis bei pasigrožėta Berlyno panorama iš kupolo, leidusia suvokti miesto architektūros ir istorijos sluoksnius.
Įgytos naudos
Muziejų ekskursijos skatino ne tik stebėti, bet ir aktyviai dalyvauti patyriminio mokymosi veiklose, ugdyti kritinį mąstymą, kūrybiškumą ir bendradarbiavimą tarptautinėje aplinkoje. Kursuose analizuotos muziejų strategijos parodė, kaip galima skatinti dalyvių įsitraukimą – klausinėti, tyrinėti ir interpretuoti eksponatus.
Įgyta patirtis bus itin vertinga gimnazijos mokytojams, siekiant modernizuoti ugdymo metodus, įgyvendinti „mokyklos be sienų“ koncepciją ir dažniau organizuoti pamokas netradicinėse erdvėse. Žinios padės efektyviau integruoti muziejų lankymą į ugdymo programas, panaudoti Šiaulių „Aušros“ muziejaus ir Šiaulių dailės galerijos ekspozicijas.
Apibendrinimas
Įgytos patirtys suteiks naujų galimybių integruoti muziejų edukaciją į pamokas, skatinti mokinių aktyvų dalyvavimą, kūrybiškumą ir kritinį požiūrį. Ši kelionė į Berlyną tapo puikiu pavyzdžiu, kaip profesinis tobulėjimas gali būti ne tik žinių, bet ir įkvėpimo šaltinis, naudingas tiek pedagogams, tiek jų mokiniams.
-
- Paskelbta: 2025-08-26
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-06-25
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-05-19
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-05-12
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2025-05-07
- Kategorija: Projektinė veikla